zondag 1 november 2009

Begint eer gij bezint!

Na het lezen van het artikel Why I blog van blogpioneer Andrew Sullivan, kan ik maar een ding besluiten. Ik (en met mij vele anderen) ben duidelijk niet het schoolvoorbeeld van dé blogger zoals hij die beschrijft.

In het artikel benadrukt Sullivan het snelle, bijna gevaarlijke karakter van de "blogosfeer". "Denk niet te hard na over wat je gaat schrijven". Dat was de raad die Sullivan in zijn beginjaren als blogger meekreeg. Vandaag zet hij deze raad om in de praktijk. Sullivan wacht dan ook niet telkens een week voor hij een nieuwe blog post. Hij wacht zelfs geen dag. Bloggen doet Sullivan ieder uur. Begint eer gij bezint!

Laat nu net die uitdrukking (met de woorden in de originele volgorde weliswaar) een van mijn lijfspreuken zijn. Bezint eer gij begint! Ik merk dan ook bitter weinig gelijkenissen tussen mijn bloggewoontes en die van de heer Sullivan. Het "blogproces" dat ik doormaak is van geheel andere aard.


cartoon from www.weblogcartoons.com

Cartoon by Dave Walker. Find more cartoons you can freely re-use on your blog at We Blog Cartoons.


Sullivan geeft in zijn artikel nog een wijsheid mee: "On the Web, one-sentence links are as legitimate as a thousand-word diatribes - in fact, they are often valued more."
Hoog tijd dus om deze blogpost te beëindigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten