maandag 23 november 2009

I wanna wok with you tonight


We blijven in Oosterse sferen, maar gaan dit keer de culinaire toer op.
Eet u wel eens graag chinees, maar kunt u niet kiezen uit nummer 13, 24, 27 of 39? Zou u het allerliefst van alles eens proeven en als het even mag, met die onhandige stokjes (wat u toch opgeeft na vier minuten)? Is het antwoord op deze vragen positief? Neem dan nu uw telefoon en reserveer een tafeltje bij Wok Dynasty. Opdat jullie lekkelbekken kunnen weten waaraan jullie zich mogen verwachten, ben ik vorige week op prospectie geweest naar dit wokwalhalla in hartje Heverlee.

Het concept van Wok Dynasty is even eenvoudig als geniaal. Je betaalt 21 euro en daarvoor krijg je... zoveel eten als je wilt. Dit "all you can eat"-concept spreekt me onmiddellijk aan. In de menukaart wordt zorgvuldig uitgelegd welk parcours je moet afleggen.

Ons culinaire avontuur start met een zoet pikant soepje. Het verdict: lekkere soep, maar dat pikant mag je met een korrel zout nemen. Geen nood, liefhebbers van pikant komen zeker nog aan hun trekken.

Na de soep komen de voorgerechten. Het buffet biedt een ruime keuze aan lekkere hapjes. Van dim sum tot sushi. Van kippenbrochettes tot scampi. Allemaal bereid met oosterse kruiden. Bij deze hapjes horen ook verschillende sausjes. Wil je op veilig spelen, hou het dan bij een zoetzure saus. Maar komt de waaghals in jou naar boven, kies dan voor de chillisaus of wasabi. Ikzelf bevind me in de tweede categorie en besluit een lepeltje wasabi te nemen. Stilzwijgend echter laat ik dit groene pikantje goedje na slechts een mespuntje voor wat het is.

Na een korte pauze begin ik aan het hoofdgerecht. Dit gaat als volgt: Je neemt zelf groenten en vlees naar keuze aan het buffet en gaat dan met je zelf samengestelde bord naar twee wokkende kokken. Je moet alleen nog kiezen welke saus je wil en na twee minuten is je hoofdgerecht klaar. Het bereiden van het hoofdgerecht is trouwens een echt spektakel. De vlammen die onder wok uitkomen zijn zo groot, dat ik me verbaas over het feit dat de beide koks hun wenkbrauwen nog intact zijn.

Ik hou het bij één hoofdgerecht omdat ik nog een plaatsje wil houden voor het dessertenbuffet. Ook hier weer een grote keuze aan lekkers. Naast verschillende soorten roomijs en fruit, vind je hier chocomousse, frangipannes en crème non brûlée. Vergeet je dessert niet te overgieten met heerlijke chocoladesaus of frambozencoulis.

Het zaalpersoneel van Wok Dynasty doet er alles aan om je bezoek zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Een ober die ziet dat ik niet al te handig ben met chinese stokjes, komt spontaan zijn kunsten aanbieden. De obers komen ook telkens de borden afruimen. Je hoeft dus niet met een vuil bord opnieuw aan het buffet aan te schuiven.

Na drie uur tafelen keren ik en mijn tafelgenoten voldaan huiswaarts. Misschien niet iets om elke week te doen, maar zeker een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten